Jak osiągać własne cele

 

 


Jak wyznaczać cele, jak myśleć i co robić, by je osiągać.

"Większość ludzi uważa, że wola przetrwania to najpotężniejszy ludzki instynkt, ale to nieprawda.
Najpotężniejszym instynktem jest trzymanie się tego co znane" Virginia Satir
..................


Motywacja do działania i sposoby organizacji czasu są sterowane przez tzw. mózg gadzi - najbardziej pierwotną i w dużym stopniu niezależną od świadomości część mózgu, której nadrzędnym zadaniem jest ochrona życia. 

Mózg gadzi "trzyma w pogotowiu" ogromne ilości energii, która zostaje uruchomiona w chwilach zagrożenia.  Mechanizm ten ma jednak działania uboczne, gdyż mózg gadzi uznaje za niebezpieczne wszystko co nowe albo inne od znanej rzeczywistości a blokując energię na wypadek zagrożenia życia nie pozwala na żaden nieuzasadniony wysiłek. To ON jest odpowiedzialny za zniechęcanie nas do podejmowania działań wymagających wydatkowania energii. To ta najbardziej pierwotna i niezależna od świadomego umysłu część mózgu decyduje o zarządzaniu najcenniejszym naszym dobrem: naszym życiowym czasem.

Co zrobić? Jak myśleć? Jak działać? - by ten niezależny "układ sterowania" dał nam energię to określenia i realizacji naszych celów? więcej...

 

Tematyka realizowanych zagadnień:

-
Czy Ty wiesz czego chcesz? - sztuka wyznaczania i realizacji celów życiowych zgodnych z wartościami i tożsamością (poziomy logiczne Dieltsa)

- Czy jesteś właścicielem swojego mózgu? - jak działa mózg i jak go wykorzystać do własnych celów

- Zasady określania celów - aby mózg zechciał je realizować

- budowanie wizji w oparciu o modalności i metaprogramy

- CO nas motywuje i co nas ogranicza - ograniczające przekonania i sposoby ich przekraczania –

- KTO nas motywuje i kto nas ogranicza - znajdowanie sojuszników i przeciwdziałanie manipulacjom

- Zasada SMARTER

- Metoda małych kroków: KAIZEN

- Strategia Kurta Voneguta

- Zarządzanie stresem i „stanem wewnętrznym”

...................................................................................................................................................................

METODY I NARZĘDZIA

- Model uczenia się Roberta Dieltsa (poziomy neurologiczne)

- Cykl uczenia się Davida Kolba (doświadczenie, refleksja, wiedza, zastosowanie)

- Gry zespołowe Davida Neenana

- Metody coachingowe: Points Of You, GROW Johna Whitmore'a, Artecoaching

- Metafora

- Modalności i metaprogramy Richarda Bandlera

- SMARTER

- Strategia Kurta Voneguta



Wykłady i prezentacje zajmują ok. 15% czasu, reszta to coaching, doświadczenia, ćwiczenia i gry.


Dzięki generowaniu emocji i przeżyć oraz „prawdziwemu” doświadczaniu i sprawdzaniu siebie w różnych sytuacjach uczestnicy
formułują nowe życiowe cele, zmieniają sposób myślenia o sobie i swoim życiu na bardziej konstruktywny i racjonalny, wzmacniają poczucie własnej wartości, zauważają w sobie nowy potencjał i nowe możliwości działania, przekraczają ograniczające przekonania.

 

 

Zapytaj handlowca o szczegóły oferty

...................................................

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

 
© Intelkom 2010