MOTYWACJA I MOTYWOWANIE

Sposoby wzmacniania motywacji własnej i zespołu

 

Tematyka

  • Motywowanie  – inspirowanie – co motywuje i jak podtrzymać motywację własną i zespołu,
  • Komunikacja i porozumiewanie wielopoziomowe,
  • Dopasowanie wielopoziomowe jako wstęp do skutecznej komunikacji i motywowania,
  • Wartości osobiste i nadrzędne wartości Firmy jako skuteczne narzędzia wzmacniania motywacji,
  • Wspierająca recenzja jako narzędzie udzielania informacji zwrotnych i motywowania,

 

  • Świadomość powiązań przyczynowo-skutkowych pracy poszczególnych członków zespołu – jako źródło motywacji do zmian,
  • Wzmacnianie synergii (2+2=5) i strategie win-win,
  • Negocjacje i sposoby wychodzenia z  konfliktów:
  • Stres jako efekt uboczny zmian i jego konsekwencje,
  • Prawidłowe zarządzanie emocjami – kilka sposobów redukcji stresu,
  • Wywieranie wpływu i odporność na manipulacje.

 

Zakładane efekty warsztatów

Poziom wiedzy

  • Wzmacnianie synergii (2+2=5) i strategie win-win,
  • Negocjacje i sposoby wychodzenia z  konfliktów:
  • Stres jako efekt uboczny zmian i jego konsekwencje,
  • Prawidłowe zarządzanie emocjami – kilka sposobów redukcji stresu,
  • Wywieranie wpływu i odporność na manipulacje.

Poziom umiejętności

  • Motywowanie siebie i zespołu,

  • Wychodzenie z konfliktów poprzez znajdowanie “trzeciego wyjścia”

  • Wykorzystywanie misji i wartości w procesie wzmacniania motywacji,

  • Panowanie nad emocjami i stresem,

  • Techniki wywierania wpływu i obrony przed manipulacjami.

Poziom postaw

  • Wzrost motywacji do podejmowania nowych zadań i obowiązków,

  • Rozumienie powiązań przyczynowo-skutkowych w pracy zespołowej w procesie zmian,

  • Nie uleganie presji, naciskom i manipulacjom w sytuacjach zmiany,

  • Wzmocnienie pewności siebie i zaufania do siebie i członków zespołu,

  • Dążenia do relacji „wygrany – wygrany”,

  • Wyrozumiałość i zrozumienie dla członków zespołu. 

Metody i narzędzia

  • Gry zespołowe D. Neenana,

  • Badanie doceniające D. Cooperridera,

  • Model uczenia się R. Dieltsa,

  • Piramida potrzeb A. Maslowa,

  • Piramida 5 -iu dysfunkcji pracy zespołowej P. Lencioni,

  • GROW Johna Whitmore’a,

  • Pytania coachingowe

  • Metoda Points Of You,

  • Metafora,

  • Techniki aktywnego słuchania,

  • Techniki dopasowania – jako wstęp do przewodzenia w zespole,

  • Burza mózgów,

  • SMARTER,

  • Wspierająca recenzja.