URUCHOM GŁOWĘ

 

Jak uczyć się szybko i przyjemnie? Naukowcy są zdania, że przeciętny człowiek wykorzystuje 10 do 15 % możliwości swojego mózgu. 
Czego więc moglibyśmy dokonać mogąc wykorzystać go w pełni?

 

„Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza” Albert Einstein

Czy wiesz co zrobić, żeby Twój mózg uczył się szybciej i działał sprawniej?


Co zrobić, by był kreatywny i generował naprawdę nowatorskie pomysły?


Co zrobić, aby w pełni wykorzystać wszystko czego się w ciągu życia nauczyłeś i oduczyć się rzeczy niepotrzebnych lub szkodliwych?

 

 

Tematyka

Zapraszamy na trening poświęcony pracy z własnym mózgiemi własnym ciałem.

Uczymy świadomego wprowadzania mózgu w stan alfa – stan, w którym mózg chłonie wiedzę jak wielka gąbka, stan w którym rośnie intuicja, rodzą się genialne pomysły i pokonuje ograniczające przekonania.

Zapraszamy wszystkich, którym zależy na lepszym wykorzystaniu mózgu, na wzroście kreatywności, intuicji i zwiększeniu tempa nauki

Zawartość merytoryczna treningu

Świadome wprowadzanie mózgu w stan relaksu i odprężenia

Umiejętność relaksacji jest bardzo ważnym elementem zarówno w procesie uczenia się jak i kreowania nowych pomysłów czy rozwiązywania problemów lub zadań. Ogólnie rzecz ujmując napięcie i stres obniża koncentrację, możliwości zapamiętywania i odtwarzania zdobytych informacji, natomiast podczas relaksacji wprowadzamy mózg w stan, podczas którego  pracuje bardziej wydajnie i skutecznie.

Mózg pracując wywołuje fale mózgowych o różnych częstotliwościach. Kiedy działamy świadomie np. rozmawiając, ucząc się, rozwiązując konkretne określone problemy – dominują fale beta. Kiedy zaczynamy marzyć, odpoczywamy, medytujemy, robimy coś bez udziału uwagi, dominują fale alfa, które „ułatwiają” mózgowi uczenie się.  Dzięki temu zwiększa się rozumienie i kojarzenie zdobytych wiadomości. W ten sposób łatwiej także odtworzyć zdobytą wiedzę

Aktywność artystyczna

Do zwiększania sprawności mózgu, procesów kojarzenia i zapamiętywania z powodzeniem  wykorzystujemy sztukę i aktywność artystyczną. Wynika to z faktu, że aktywność artystyczna przyczynia się do zwiększenia liczby połączeń nerwowych między półkulami mózgowymi. Wraz ze wzrostem liczby tych połączeń zwiększa się zdolność łączenia i wiązania ze sobą różnego typu informacji. Tak więc, im większy „system łączy” tym lepiej kojarzymy informacje werbalne i wizualne, wpadamy na nowe pomysły, płynniej też mówimy i czytamy  (badania S. F. Witleson, C. de Lacoste-Utamsing i in.)

  • Sztuka i działalność artystyczna pobudza wyobraźnię, która jak zauważył Albert Einstein jest ważniejsza niż wiedza.  Im bardziej  korzystamy z wyobraźni podczas nauki, tym szybciej się uczymy. Im częściej oddajemy się twórczości artystycznej tym bogatsza jest nasza wyobraźnia a to z kolei usprawnia procesy zapamiętywania.

  • Pamięć podobnie jak sztuka wykorzystuje język symboli, przenośni, bajek. Sztuka uczy nas posługiwać się tym językiem. Owocuje to  nie tylko zwiększeniem tempa nauki ale także zwiększeniem kreatywności.

  • Mózg uwielbia kolory. Kolorowe obrazy działają twórczo na wyobraźnię, wzbudzają zainteresowanie i w efekcie pomagają zapamiętywać.  

  • Aktywność artystyczna intensywnie pobudza zmysły wzroku, słuchu, dotyku, kinestezji. Udowodniono, że używając więcej niż   jednego zmysłu, umysł znacznie lepiej zapamiętuje informacje. Im więcej zmysłów użyjemy tym szybciej zapamiętamy i łatwiej sobie przypomnimy wprowadzoną wiedzę.

  • Metody i narzędzia

    Prowadzenie

     

    Trening wykorzystuje najnowsze osiągnięcia neuropsychologii i neurolingwistycznego programowania. Dzięki narzędziom NLP, doświadczaniu emocji i przeżyć uczestnicy wprowadzają pożądane zmiany w swoich zachowaniach nie tylko na poziomie umiejętności, ale również w sferze przekonań i emocji.