ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

Jak przygotować strategię i jak ją skutecznie wdrożyć

 

“Strategia rozwoju przedsiębiorstwa to sposób, w jaki zamierza ono realizować misję i cele
strategiczne(…) Wtórne w stosunku do strategii rozwoju przedsiębiorstwa, zwanej często ogólną są strategie
strategicznych jednostek gospodarczych, strategie funkcjonalne (marketingowa, finansowa, personalna,
organizacji i zarządzania…) i strategie instrumentalne”.

Elżbieta Urbanowska-Sojkin

Tematyka

  • Zarząd i jego rola w kreowaniu i komunikowaniu wizji rozwoju i zmian,

  • Misja, wizja i wartości – jak zbudować jak wykorzystać w zarządzaniu firmą,

  • Wyznaczanie celów strategicznych, komunikowanie ich
    i monitorowanie postępów w realizacji strategii,

    • Analiza SWOT/TOWS i wybór strategii,
    • Kluczowe czynniki sukcesu,
    • Otoczenie strategiczne firmy jako integralna część systemu,
    • Narzędzia do zarządzania strategią.

Zakładane efekty warsztatów

Poziom wiedzy

  • Zapoznanie z narzędziami do zarządzania strategicznego:

  • Strategiczna Karta Wyników,

  • Analiza 7-iu Rynków,

  •        Analiza SWOT/TOWS
  • Analiza Kluczowych Czynników Sukcesu,

  • Piramida Dieltsa,

  • Piramida 5 -iu dysfunkcji pracy zespołowej;

Poziom umiejętności

  • Wzmocnienie umiejętności zarządzania strategicznego i myślenia systemowego:
  • Analiza strategiczna firmy,
  • Wyznaczanie celów strategicznych i monitorowanie postępów realizacji strategii,
  • Prezentowanie wizji i strategii w sposób zrozumiały dla pracowników o różnych systemach reprezentacji,
  • Skuteczne komunikowanie strategii poprzez tworzenie map Strategicznej Karty Wyników,
  • Motywowanie siebie i zespołu;

Poziom postaw

  • Wzmocnienie myślenia systemowego i postawy patrzenia na firmę z różnych perspektyw,
  • Jeszcze lepsze rozumienie wzajemnych powiązań między odrębnymi działami firmy oraz między firmą i jej otoczeniem,
  • Jeszcze lepsze rozumienie różnic w sposobach myślenia, uczenia się i porozumiewania się ludzi,

Metody i narzędzia

  • Analiza Kluczowych Czynników Sukcesu,
  • Analiza SWOT/TOWS
  • Analiza 7-u Rynków,
  • Strategiczna Karta Wyników (BSC Nortona i Kaplana),
  • Model uczenia się i zmian Roberta Dieltsa (poziomy neurologiczne),
  • Burza mózgów
  • Badanie doceniające D.Cooperridera,
  • Gry zespołowe D. Neenana,
  • Metody coachingowe: Points Of You, GROW J.Whitmore’a, Artecoaching,
  • Modalności i metaprogramy R. Bandlera,
  • Piramida 5 -iu dysfunkcji pracy zespołowej P. Lencioni;