PERSWAZJA, WYWIERANIE WPŁYWU
I OCHRONA PRZED MANIPULACJAMI

„Perswazja to umiejętność skłaniania ludzi do przyjęcia twoich przekonań i wartości poprzez oddziaływanie na ich myśli i zachowania przy użyciu specyficznych strategii. Umiejętność wpływania na zachowanie innego człowieka lub całych grup od zarania dziejów stanowiła istotny element ludzkiej kultury.

 

Największe zmiany w dziejach ludzkości inspirowały jednostki, które osiągnęły mistrzostwo w dziedzinie perswazji. Ci ludzie potrafili przekonać innych, że postępując zgodnie z ich systemem przekonań lub wartości, mogą zmienić swoje życie na lepsze. Lepiej zrozumiemy koncepcję perswazji, jeśli będziemy pamiętać, że u podstaw naszej motywacji leży pragnienie zaznawania przyjemności oraz unikania rzeczy przykrych.

Nieistotne, czy staramy się zadowolić Boga, czy zaczynamy karierę kryminalisty – niemal wszystkie nasze zachowania sprowadzają się do reakcji na różne bodźce, które przybliżają nas do osiągnięcia naszych celów, a oddalają od obaw.” 

Hogan Kevin

Tematyka

  • Czy jesteś właścicielem swojego mózgu? – podstawy neurologiczne psychologii perswazji,

  • Skuteczne metody wzmacniania motywacji własnej i zespołu,

  • Wzrost wydajności zespołów poprzez budowanie synergii,

  • Gry manipulacyjne – jak zauważyć, jak reagować,Jak słuchać i patrzeć, żeby zrozumieć innych,

  • Jak się komunikować, żeby inni zrozumieli,

 

  • Magiczne słowa, słowa klucze i słowa kasowniki,

  • Podstawowe zasady perswazji,

  • Techniki wywierania wpływu,

  • Negocjacje jako sztuka budowania porozumienia,

  • Zarządzanie konfliktem w zespołach,

  • Techniki manipulacji światowej klasy oszustów – jak się bronić.

 

Cele

Poziom wiedzy

  • Jak zwiększyć wydajność zespołu?

  • Jak zwiększyć swój wpływ na zespół/partnerów/klientów?

  • Jak w przekonujący sposób wygłaszać swoje opinie podczas dyskusji

  • Jak mówić i przemawiać tak, by rozumiano Cię właściwie?

  • Jak umieć słuchać innych, tak, by ich dobrze rozumieć?

  • Jak rozpoznać manipulantów, kłamców i naciągaczy?

  • Jak sprawdzić swoją podatność na wpływy, perswazje i manipulacje

  • Jak zwiększyć poczucie własnej wartości?

  • W jaki sposób nakłonić zespół do współpracy?

  • Jak pozyskać nowych partnerów i sojuszników?

  • Jak wychodzić z konfliktów, aby wszyscy mieli poczucie sukcesu?

  • Jak zbudować wartościowe związki biznesowe i uczuciowe?

  • Jak znacząco zwiększyć wydajność pracy?

  • Jak skonstruować przekaz marketingowy tak, aby dotarł do każdego odbiorcy?

Zakładane efekty warsztatów

Poziom wiedzy

  • Zapoznanie z najnowszymi osiągnięciami psychoneurologii, neuromarketingu, psychologii perswazji,

  • Zasady i techniki wywierania wpływu,

  • Sposoby obrony przez manipulacjami.

Poziom umiejętności

  • Osiąganie efektu synergii w zespołach,

  • Motywowanie siebie i zespołu,

  • Wychodzenie z konfliktów poprzez znajdowanie „trzeciego wyjścia”,

  • Budowanie efektywnych relacji z klientami,

  • Panowanie nad stresem i emocjami,

  • Budowanie wartościowych związków biznesowych i uczuciowych.

Metody i narzędzia

  • Gry handlowe,

  • Model Miltona,

  • Techniki NLP,

  • Techniki manipulacji światowej klasy oszustów.