KOMUNIKACJA I POROZUMIEWANIE
Komunikacja jest pozornie prosta, jednak w rzeczywistości jest jednym z większych problemów ludzkości. Może dlatego, że żeby usłyszeć trzeba słuchać, a żeby słuchać trzeba przestać mówić? Na te i szereg innych, szczegółowych pytań pomożemy odpowiedzieć na tym treningu.
Tematyka
-
Czy można się nie komunikować?
-
Komunikacja z przedstawicielami różnych modalności: słuchowcami, wzrokowcami i kinestetykami,
-
Wywieranie wpływu i sposoby wzmacniania przekazu,
-
Klient wzburzony i obsługa reklamacji,
-
Komunikacja w sytuacji konfliktu – różnica między kompromisem a konsensusem,
-
Panowanie nad emocjami i stresem.
Zakładane efekty warsztatów
Poziom wiedzy
-
Uporządkowanie i poszerzenie wiedzy nt. komunikacji i porozumiewania
-
Techniki wywierania wpływu,
-
Technik negocjacji i dochodzenia do konsensusu,
- Modalności i metaprogramy.
Poziom umiejętności
-
Zdobycie nowych umiejętności z zakresu komunikowania i budowania porozumienia,
-
Odpowiadanie na wątpliwości i obiekcje klientów,
-
Skuteczna obrona przed zarzutami,
-
Budowanie pozytywnych relacji z klientami,
-
Świadome budowanie wizerunku osobistego i wizerunku firmy.
Poziom postaw
-
Wzrost pewności siebie i swobody w komunikowaniu się,
-
Wzmocnienie motywacji do podejmowania zadań i obowiązków,
-
Wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za wizerunek własny i firmy,
-
Rozumienie powiązań przyczynowo-skutkowych komunikacji z klientem na wynik finansowy firmy,
-
Budowanie pozytywnych relacji bez ulegania presji, naciskom
i manipulacjom, -
Wzrost opanowania i prawidłowe zarządzanie emocjami,
-
Integracja z zespołem.
Metody i narzędzia
-
Model zmian i uczenia się R. Dieltsa (poziomy neurologiczne),
-
Badanie doceniające (AI) D.Cooperridera,
-
Gry zespołowe Davida Neenana,
-
Metody coachingowe: Points Of You, GROW J. Whitmore’a, Artecoaching,
-
Cytat i metafora – komunikacja za pomocą bajek
i opowieści, -
Modalności i metaprogramy R. Bandlera,
-
Techniki aktywnego słuchania
Trening wykorzystuje narzędzia i techniki coachingowe, programowanie neurolingwistyczne i superlearningu. Trening skonstruowany jest tak, aby uczestnicy sami znaleźli miejsca
i przyczyny zakłóceń przepływu informacji oraz doświadczyli, że tylko współpraca, współdziałanie, porozumienie i synergia są dla nich osobiście jedynym „opłacalnym” życiowo i zawodowo rozwiązaniem. Zastosowane techniki neurolingwistycznego programowania (NLP) pozwalają wprowadzić pożądane przez uczestników zmiany w zachowaniach nie tylko na poziomie umiejętności, ale również w sferze przekonań i emocji.