PERSWAZJA, WYWIERANIE WPŁYWU
I OCHRONA PRZED MANIPULACJAMI
„Perswazja to umiejętność skłaniania ludzi do przyjęcia twoich przekonań i wartości poprzez oddziaływanie na ich myśli i zachowania przy użyciu specyficznych strategii. Umiejętność wpływania na zachowanie innego człowieka lub całych grup od zarania dziejów stanowiła istotny element ludzkiej kultury.
Największe zmiany w dziejach ludzkości inspirowały jednostki, które osiągnęły mistrzostwo w dziedzinie perswazji. Ci ludzie potrafili przekonać innych, że postępując zgodnie z ich systemem przekonań lub wartości, mogą zmienić swoje życie na lepsze. Lepiej zrozumiemy koncepcję perswazji, jeśli będziemy pamiętać, że u podstaw naszej motywacji leży pragnienie zaznawania przyjemności oraz unikania rzeczy przykrych.
Nieistotne, czy staramy się zadowolić Boga, czy zaczynamy karierę kryminalisty – niemal wszystkie nasze zachowania sprowadzają się do reakcji na różne bodźce, które przybliżają nas do osiągnięcia naszych celów, a oddalają od obaw.”
Hogan Kevin
Tematyka
-
Czy jesteś właścicielem swojego mózgu? – podstawy neurologiczne psychologii perswazji,
-
Skuteczne metody wzmacniania motywacji własnej i zespołu,
-
Wzrost wydajności zespołów poprzez budowanie synergii,
-
Gry manipulacyjne – jak zauważyć, jak reagować,Jak słuchać i patrzeć, żeby zrozumieć innych,
-
Jak się komunikować, żeby inni zrozumieli,
-
Magiczne słowa, słowa klucze i słowa kasowniki,
-
Podstawowe zasady perswazji,
-
Techniki wywierania wpływu,
-
Negocjacje jako sztuka budowania porozumienia,
-
Zarządzanie konfliktem w zespołach,
-
Techniki manipulacji światowej klasy oszustów – jak się bronić.
Cele
Poziom wiedzy
-
Jak zwiększyć wydajność zespołu?
-
Jak zwiększyć swój wpływ na zespół/partnerów/klientów?
-
Jak w przekonujący sposób wygłaszać swoje opinie podczas dyskusji
-
Jak mówić i przemawiać tak, by rozumiano Cię właściwie?
-
Jak umieć słuchać innych, tak, by ich dobrze rozumieć?
-
Jak rozpoznać manipulantów, kłamców i naciągaczy?
-
Jak sprawdzić swoją podatność na wpływy, perswazje i manipulacje
-
Jak zwiększyć poczucie własnej wartości?
-
W jaki sposób nakłonić zespół do współpracy?
-
Jak pozyskać nowych partnerów i sojuszników?
-
Jak wychodzić z konfliktów, aby wszyscy mieli poczucie sukcesu?
-
Jak zbudować wartościowe związki biznesowe i uczuciowe?
-
Jak znacząco zwiększyć wydajność pracy?
-
Jak skonstruować przekaz marketingowy tak, aby dotarł do każdego odbiorcy?
Zakładane efekty warsztatów
Poziom wiedzy
-
Zapoznanie z najnowszymi osiągnięciami psychoneurologii, neuromarketingu, psychologii perswazji,
-
Zasady i techniki wywierania wpływu,
-
Sposoby obrony przez manipulacjami.
Poziom umiejętności
-
Osiąganie efektu synergii w zespołach,
-
Motywowanie siebie i zespołu,
-
Wychodzenie z konfliktów poprzez znajdowanie „trzeciego wyjścia”,
-
Budowanie efektywnych relacji z klientami,
-
Panowanie nad stresem i emocjami,
-
Budowanie wartościowych związków biznesowych i uczuciowych.
Metody i narzędzia
-
Gry handlowe,
-
Model Miltona,
-
Techniki NLP,
-
Techniki manipulacji światowej klasy oszustów.