KREATYWNOŚĆ I INTUICJA W ZARZĄDZANIU

Skuteczne sposoby stymulujące pracę mózgu

 

Tematyka

Zwiększaniu kreatywności i intuicji służy wzmacnianie procesów odtwarzania i kojarzenia przez mózg informacji. Pomagają w tym działania wprowadzające mózg w tzw. stan alfa, kiedy to mózg emituje fale o częstotliwości 8-12 cykli na sekundę. W tym stanie mózg nie tylko chłonie ogromną ilość wiedzy, ale także zwiększa liczbę połączeń

nerwowych między półkulami mózgowymi a wraz z ich wzrostem zwiększa zdolność łączenia ze sobą różnego typu informacji zdobytych w różnych okresach życia. Im większy „system łączy” tym lepiej kojarzymy informacje werbalne, słuchowe, wizualne i kinestetyczne a dzięki temu wpadamy na nowe, zaskakujące pomysły.
(badania S. F. Witleson, C. de Lacoste-Utamsing i in.).

Zakładane efekty warsztatów

Poziom wiedzy

  • Uczestnicy uporządkują i poszerzą swoją wiedzę nt. mózgu i jego funkcjonowania,
  • Zapoznają się z technikami zwiększającymi wydajność mózgu,
  • Uzyskają wiedzę nt. ekologii pracy mózgu,

Poziom umiejętności

  • Samodzielne wprowadzanie mózgu w stan alfa poprzez:
    – relaksację
    – autohipnozę
    – medytację
    – aktywność artystyczną
  • Świadome wykorzystanie i kontrolowania stanu alfa pozwalające na zwiększenie kreatywności i wzrost intuicji a przez to lepsze wykorzystanie kapitału intelektualnego,
  • Kreatywne myślenie,
  • Panowanie nad stresem i zwiększanie dobrostanu umysłowego.

Poziom postaw

  • Wzrost motywacjt do podejmowania innowacyjnych zadań,
  • Wzmocnienie poczucia własnej wartości i pewności siebie,
  • Zwiększenie iinnowacyjności poprzez pracę zespołową i „łączenie potencjałów”
    uzyskując efekt synergii w zespole,
  • Lepsze rozumienie korzyści z „inteligentnego” korzystania z własnej inteligencji.

Metody i narzędzia

  • Autohipnoza wg modelu Miltona,
  • Techniki relaksacyjne,
  • Praca z obrazami metodą Points Of You,
  • Wizualizacje i praca z obrazami metodami R. Bandlera,
  • Metafora,
  • Burza mózgów,
  • Język hipnozy i lingwistyka wpływu,
  • Medytacja,
  • Aktywność artystyczna (teatr, metafora, sztuki plastyczne, muzyka),
  • Wizualizacje i praca z obrazami.