SKUTECZNE TECHNIKI SPRZEDAŻY
praktycznie dla praktyków

Cel

Trening ten dedykujemy handlowcom, którzy chcą osiągnąć zarówno sukces finansowy
jak i wysoką pozycję zawodową i społeczną

Celem treningu jest wzmocnienie umiejętności i poszerzenie wiedzy na temat procesu sprzedaży. Handlowcy uczą się znajdowania klientów, rozpoznawania ich potrzeb, rozmawiania językiem korzyści klienta, przewodzenia kontaktem, prezentowania oferty, obrony ceny
i zgrabnego finalizowania transakcji. Wracają z warsztatów z zestawem konkretnych narzędzi i umiejętnością ich stosowania. Rozumieją poszczególne etapy procesu sprzedaży i ich wzajemne powiązania. Wiedzą jaka jest rola handlowca na każdym z tych etapów. Świadomie kształtują swoją postawę wobec klientów, aby utrzymać wysoki poziom motywacji i doskonałej kondycji psychicznej.

Metodyka

Ćwiczenia i praktyczne zastosowanie nowej wiedzy – pracujemy zgodnie z zasadami uczenia dorosłych D.Kolba (doświadczenie, refleksja, wiedza, zastosowanie)

Zakres

  • Pierwszy kontakt – czyli jak sprawić, by chciano z nami rozmawiać?
  • Jak sprawić, by osoba, która mówi: „mamy już dostawcę i jesteśmy bardzo zadowoleni” stała się nowym klientem?
  • Jak rozmawiać, by przyszły klient chciał nam powiedzieć o swoich prawdziwych potrzebach?
  • Jak prezentować produkt, by zainteresować klientów?
  • Jak argumentować, by rozwiać wszelkie wątpliwości klienta?
  • Jak reagować na „gry handlowe” i wymówki a jak na zastrzeżenia klienta?
  • Kiedy i jak przedstawić, uzasadnić i obronić cenę?
  • Wybrane sposoby na zgrabnie sfinalizowanie sprzedaży.
  • Jak przeciwdziałać „dysonansom pozakupowym” klientów?
  • Jak bez bólu obsłużyć reklamację?
  • Jak zbudować zaufanie i pozyskać sympatię klienta

  • Jak rozpoznać prawdziwe potrzeby klienta – jak zadawać pytania i profesjonalnie słuchać

  • Jak rozpoznać decydentów i jak rozmawiać z każdym z nich

  • Jak pozyskać „agentów wpływu”

  • Jak prezentować produkt językiem korzyści

  • Jak wykorzystać techniki argumentacji

  • Jak rozmawiać by osiągać konsensus

  • Jak przedstawić cenę, jak ją uzasadnić i obronić

  • Jak prawidłowo zareagować na: wymówki, zarzuty, sprzeciwy

  • Jak skutecznie odeprzeć ataki taki na cenę – np. „za drogo”

  • Kiedy nie, kiedy tak i na jakich warunkach udzielić rabatów i upustów

  • Jakie techniki finalizacji sprzedaży mamy do wyboru?

  • Jak zmniejszyć dysonans pozakupowy – jak utwierdzić klienta w słuszności wyboru,

Efekty

Na poziomie WIEDZY uczestnicy:

  • Posiądą wiedzę i narzędzia do skutecznego prowadzenia rozmów z różnymi decydentami w firmie klienta,
  • Poznają sposoby skutecznej obrony ceny i finalizacji procesu sprzedaży;

 

Na poziomie UMIEJĘTNOŚCI uczestnicy:

  • Skonstruują własną, jasną strategię prowadzenia rozmów z każdym typem klienta,
  • Rozwiną praktyczne umiejętności potrzebne do nawiązania, przeprowadzenia i finalizacji procesu sprzedaży oraz obrony ceny,
  • Rozwiną umiejętność negocjacji i budowania porozumienia poprzez znajdowanie rozwiązań korzystnych dla  obu stron,
  • Rozwiną umiejętność zadawania pytań i profesjonalnego słuchania, odczytywania intencji i systemu wartości drugiej strony;

 

Na poziomie POSTAW umiejętności uczestnicy:

  • Wzmocnią motywację do podejmowania zadań i obowiązków handlowca,
  • Będą jeszcze lepiej rozumieć powiązania przyczynowo-skutkowe pracy na poszczególnych etapach procesu sprzedaży,
  • Zrozumieją jak ważna jest precyzyjna i gruntowna praca na każdym z etapów sprzedaży,
  • Wzmocnią postawę nie ulegania presji, naciskom i manipulacjom klientów,
  • Wzmocnią postawę panowania nad emocjami i stresem,
  • Wzmocnią poczucie własnej wartości;
{

„Wszystko się liczy! To jedna z najważniejszych zasad sprzedawcy, zwłaszcza jeśli chodzi o zdobycie megawiarygodności. To szczegóły decydują o sukcesie lub o porażce, i tak jest zawsze.”

Brian Tracy

“DiviLeads helped me prepare for the job hunt and found me the perfect position in a matter of weeks! Professional and communicative every step of the way!”

Placed Candidate

“DiviLeads helped me prepare for the job hunt and found me the perfect position in a matter of weeks! Professional and communicative every step of the way!”

Placed Candidate

“DiviLeads helped me prepare for the job hunt and found me the perfect position in a matter of weeks! Professional and communicative every step of the way!”

Placed Candidate

Office

2345 Divi St. #100
San Francisco, CA 93855